Thursday, July 30, 2009

Sabda Rasulullah s.a.w yang maksudnya:

“Ada empat perkara, sesiapa yang melakukannya maka ia adalah seorang munafik tulen. Sesiapa yang melakukan satu daripada empat perkara itu, maka ia mempunyai salah satu daripada sifat munafik, hingga dia meninggalkannya . (Empat sifat itu ialah) apabila dipercayai ia khianat, apabila bercakap ia berdusta, apabila berjanji ia mungkir dan apabila bertengkar ia mengenepikan kebenaran. (Menegakkan benang basah ) “


nampaknya, ciri2 ini sangat kena.mengapa perlu menipu? seronok ke menipu ni? tidak sedarkah dia telah tergolong dalam kalangan orang2 munafik? ditambah pula dengan maksiat yang lain, yang mereka lakukan.

harap2 mereka kembali kepangkal jalan..
peganglah pada prinsip, pada ape masalah, kita kembali pada al-quran n sunnah nabi..
sama2 kita doakan mereka supaya ingat Allah banyak2, solat pun xguna jika tidak mencegah keji dan mungkar..there's certainly something wrong somewhere..ingatlah apa perasaan mak ayah kita kalau kita jadi camtu...tak sedarkah kita Allah cuba bagi petunjuk bagi kita untuk kembali kepangkal jalan? jgn jadi orang yang hidupnya itu sia-sia...

ajal x mengenal usia..bila2 shaja Allah boleh tarik..kalu kita rase hidup muda ni untuk enjoy, maka rugilah kita.sebenarnya tempoh usia muda ni lah kita gunakan untuk mengumpul sebanyak mana ilmu dan tenaga , bina kekuatan ummah.kalu semua orng dah jadi lembik mcm ni, lemah pada harta dan perempuan, maka mmg sgt mudahlah orang2 yang memusuhi islam mengalahkan kita...

aku pun xmahu jadi lemah.aku mahu jadi lebih kuat.aku xkan kalah pada pujuk rayu.aku xkan buta akan rupa n harta,semua tu hanya perkara dunia yang sia2.Ya Allah, bgla kekuatan pada hambaMu..sesungguhnya hanya Kau yang tahu sedang kami tidak tahu segalanya.dan apabila Kau mahu sesuatu terjadi, maka terjadilah ia.dan tidak akan terjadi apa pun di dunia ini tanpa izin-NYa..harap diri ini juga tabah menghadapi arus kehidupan dunia yang sangat mencabar.teguhkan iman, tingkatkan amal.jadilah mukmin yang kuat, kerana mereka lebih baik dan lebih disayangi Allah..

1 comment:

Xellos Yunho said...

you're a strong girl..I look up high on you...

praying that we;re keep away from those maksiat..