Monday, July 21, 2008

.-. transformation.-. (haha)

cube teka aku yang mane?? haha...kanan tula aku..


2002- time ni baru lepas pertandingan tarik tali..ari sukan sekolah kat kajang utama...
kalu korang nak tau, camnila rupe aku dulu..gemok.itam.dan tembam.hahahaha....dulu aku slalu kena ejek ngn family members..bile makan, mesti ejek .."eleh, makn byak la tu..tambah gemokla...."
kalu tak makan lak.."eh..diet ke??"
mmg time tu, slalu tension sal berat badan.baru dajah 6 tapi nak cecah 60 kg! gle berat la time tu..
but i want to make a change..malam2 aku slalu ngis sorang pk sume orng benci kat aku..
hm..hine sgt ke org gemok cam aku ni??? huwaaa...cte sedey la plak kan..

Actually, i cannot blame other people cuz aku gemok sbb MAKAN BANYAK! haha...mane taknye, time duduk rumah nenek aku, dia asek tambah je nasi.sehari makan 3 kali.skali makn tambah 3 kali.disebabkan aku takot kat nenek aku yang garang tu, aku pon ngap2 la..haha.
pastu..hmm...sume org asyik ckp aku gemok je.sume ejek.pena skali tu aku naikla beskal yang setempat tu, yang tak gerak tu.pastu abg aku kate.."ko kayuhla sampai bile2, takkan kurusla!!" (pastu gelak2)
huh! tak boleh jadi...sampai bile aku nak terus gemok camni!! tidakkk!! nnti tkde sape nak kat aku.dahla gemok, tak bape pandai plak tu...
hm...cane nak kurus ni??!!!



2008-gambar terbaru kat UKM..amacam?? berjaya tak aku mengecikkan badan aku?? haha..perasan je...huhu...so sape2 yang nak tips boleh la mintak kat aku..hehe..sebenarnye, tak salah kalu badan kite ni gemok tapi kena pastikanla sehat..sbb kalu kite gemok sbb byk makan n kurang bersenam, it can lead to various kind of diseases..obesity,kencing manis, darah tinggi etc..
so kite kena slalu ingt yang tubuh kite ni hanye la pinjaman daripada Allah, so kena la jage elok2 escpecially pemakanan kite...skang ni byk sgt fast food yang berlemak cream..hehe, bole makan
tapi kena kurang2 kanla...k! i hope sape yang seperjuangan dgn aku untuk terus maju menguruskan badan berjaya untuk mendapat tubuh badan yang ideal dan sihat.kerana dalam tubuh yang sihat terdapatnye otak yang cerdas(betol ke ape aku tulis ni??) ..so, jagelah kesihatan anda dengan sebaik2nye...

tips2 menguruskan badan :-


1.bersenam frequently (sekarang da kurang, kena tambah balik senaman!)

2.minum air dengan banyak


3.kurangkan fast food


4.kurangkan tidur yang berlebihan


5.jgn tension2 (sbb ade org kuat makan bile tension)

ade byk lagi care sebenarnye tapi nilah yang pling mudah...hehe

p/s : transformasi ini berjaya dilakukan tanpa bantual pil kurus atau treatment menguruskan badan yang mahal.hahahahaha!!!

1 comment:

Muhammad Anas bin Kamarudin said...

tahniah... ni kiranya case ugly duckling laa ni... oklah...
boi2...